Aion lopettaa koulun. Menen töihin vähäksi aikaa ja haen toiselle alalle syksyksi. Pidän alasta, jota opiskelen, mutta luokka ei ole sen arvoinen. Voisi kuvitella, että ihmiset, joilla kaikilla on ikää vähintään 19 vuotta, osaisivat olla hiukan kypsemmin. Mutta ei, ei nyt sentään. Ei se mitään, en minä olekaan koskaan sopinut kouluihin. Tai koulut eivät minulle, kuinka asian nyt vain haluaakin ilmaista.

Syrjiminen on siitä jännä juttu, että se ei varsinaisesti kai ole edes kiusaamista. Se ei kuitenkaan tunnu mukavalta. Minun luokallani on yksi tyttö, joka puhuu minulle (muuten kuin pakosta, siis). Yksi lähes kahdestakymmenestä. En tiedä mikä minussa on vikana ja loppujen lopuksi lakkasin miettimästä sitä jo kaksi vuotta sitten. Jos en kelpaa näin, niin se ei vain ole sen arvoista. Ei enää. Mutten silti ole valmis kestämään sitä koulussa. Ala ei ole sen arvoinen. Jos ala olisi joku toinen, jota haluaisin tehdä henkeen ja vereen (sellaista ei ole), olisi tilannekin toinen. Olisin valmis kestämään mitä tahansa. Nyt en ole.

Minulla on ystäviä, joita rakastan ja kavereita, joiden seurassa viihdyn. Yksikään heistä ei ole tullut minulle koulusta tutuksi ja olen siitä iloinen. He pitävät minusta juuri tällaisena. Hyvinä päivinä, huonoina päivinä ja aina. En uskonut sellaisia ystäviä edes olevan, en ennen kuin vaihdoin paikkakuntaa. Ja vaikka minusta välillä tuntuukin yhä pahalta, olen onnellinen tällä hetkellä. Siihen onnellisuuteen vaikuttavat paitsi ystävät ja kaverit, myös rakas mieheni.

Mieheni, niin. Rakas M. M on minulle rakkainta tässä maailmassa. Vaikka olenkin "niin nuori" ja "en tiedä vielä rakkaudesta mitään". Kyllä minä tiedän. En minä muuten Mn kanssa olisi. Hänen kanssaan on hyvä olla, eikä ole kiusallista hetkeä. Vaikka asummekin yhdessä ja välillä toisen naama ärsyttää, en voisi enää kuvitellakaan asuvani muualla kuin hänen kanssaan. Ja - bonus - hän ymmärtää päätökseni koulunkäynnistä.


Nämä kappaleet soivat kirjoittaessani:

Juha Tapio - Minä sinua rakastan

Vanilla Ninja - Liar

Repa - Tummin kyynelin

Lord Est - Sun vieressä on lämmin